nuffnang ads

Aug 28, 2010

bosan barangkali

aku rasa dalam bilik ini aku la yg paling banyak habiskan masa terperap je. Yang sorang tu YDP komed ofkos la bz memanjang je kuar pagi then malam baru balik, lagi sorg ada komitmen besar jugak maklum la ada awek 24 jam i miss u, miss u 2, biar la janji kau bahagia aku pun tumpang bahagia and lagi sorang tak tahu nak explain camne. jap ada jap tak. lastly aku sorang la mengadap laptop ni sambil perhatikan bulan kat luar. cantik sungguh bulan malam ni. susah nak tengok semua ada dalam bilik pada masa yang sama melainkan masa tidur. entah kenapa lately aku rasa sunyi gila macam aku sorg je hidup kat dunia ni, on facebook pon macam tak ada function and start hari ni aku tak kan main myspace lagi. sebab? aku dah besar untuk semua tu. apa yang penting sekarang ni aku rasa aku dah berubah jadi orang lain bukan yang dulu lagi. apa yang berubah pun aku tak tahu maybe cara aku melihat dunia ni kot. buat baik dengan orang then orang akan buat baik dengan kita. jangan bongkak.



mana tumpah kuah kalau tak ke nasi, yang ni paling ketara sekali, aku rasa aku dah sama macam abah aku (gambar *gangster tak ayahanda?). masa aku mention pasal abah aku ni tetiba bau dia datang tah dari mana. mungkin angin sampaikan semua ni. terima kasih angin. abah aku sebenarnya banyak cerita. pasal nabi2, pasal para wali dan something yang mistik. dah ditakdirkan tuhan dia belajar semua ni. hari tu tah kenapa aku bukak cerita pasal nenek moyang, abah pun cerita la kami ni keturunan siapa dan datang dari mana. nenek moyang aku semua hebat hebat dan berketurunan jawa. apa yang aku maksudkan hebat tu ialah ilmu yang dorg ada. semoga roh mereka aman kat sana. amin.

masa aku baru masuk uitm dulu aku penah kene tindih masa tidur, bukan orang yang tindih tapi benda yang tak nampak. aku sedar sedar je x boleh gerak. lama la jugak dalam 5 minit. apa yang seram 'benda' tu siap berbisik lagi kat aku apa benda tah, suara mendayu dayu je macam orang baca syair. yang paling clear aku dengar benda 2 cakap nak jaga aku. entah. mimpi memang mainan tidur tapi tak bagi aku. dulu aku selalu mimpi pasal ular sawa putih. ular tu selalu datang dalam mimpi aku then aku cerita la kat abah aku, dia cakap mungkin ular tu nak berkawan atau dia nak jaga aku. lagi sekali, entah. pernah satu malam aku lalu kat tasik uitm tetiba bau wangi gila tapi sekejap je, aku toleh tepi patut la pokok besar tu. so hati2 la warga uitm melaka especially perempuan. kita sebenarnya berkongsi dunia ni dengan ramai lagi makhluk.

tah apa yang buat aku nak cerita semua ni, bosan barangkali?

2 comments:

  1. The way u mention about yourself showed that u are passive person, isn't it? sorry to say, i don't think so that your life now is better for your future. I just want advice you for involved any club or society.we are not here for being as a normal people but we want going to become unusual person..abnormal based on their carrier,life,money,wealthy,thinking,experience,salary and successful. I don't know how you see for it but for me its not easy to become a very successful person except we train ourself start now in the campus life. but i'm still don't know how want to describe about it because it's too subjectively.but like what Dato Mizan said, students must leaving this UiTM at least with 3 positions of the society and it will help you to look for a better future and easy to sketch your life.trust me and trust him,, you must change your life style now!! do it now! you must!!! as you can see, there are many graduated students difficult to get job in this time and age,our competitors come with a good result and a good background life during he/she campus life.and they will win for it. finally, as you can see students just can achieve below than 2 thousand after they sacrifice everything for along time....so please please please...be attractive person,be active person and don't do as usual...i know you can do it...just do it!! Please do it wan..btw, It just an advice for u...everything is up to you...if you think that you have a very good preparation for your carrier life,,,just ignore it....but,,i hope you can think about it even just for a minute...TQ

    ReplyDelete
  2. hahahahhahahahaahahahaaaaaaaaaaa...... aku gelak beso baca comment a'ap.. btw... a'ap... u're the best! haha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...