nuffnang ads

May 16, 2010

Bapaku Chef Wan


Jangan terkejut sebab bapaku memang chef Wan! Masakan beliau superb hingga ke titisan terakhir malahan kekadang menjilat jari. Kami bangga akan bapaku yang kami panggil abah(tok abah bagi cucu2 beliau). Masakan apa yang dia paling master? Maggi! Yup maggi je pon tapi sedap..favourite beliau ialah maggi kari n maggi ayam. Aku ada la buat research sikit if dia masak maggi perisa lain mesti tak berapa nak sedap..kenapa ek?


Yang tak leh blah bila dia masak magi aku akan buat2 lapar, muka tak makan lagi padahal dah banyak melantak, muka harapkan simpati and at last dapat jugak! korang mesti fikir manala pergi mak aku kan? mak aku ada jela. Im sorry mom coz maggi abah lagi sedap.
Nak tahu resepi beliau? cepat ambil kertas salin resepi ni:

#kuah kurang seolah 0lah memang tak nak ada kuah langsung..haha
#telur kalau boleh banyak2,1 papan pon tak pe
#timun mesti mahu letak *sayur laen tak payah
#masak lama2 bagi maggi 2 kembang
#makan bersama cili sos cap maggi pasti masyuk!

Selamat mencuba. Aku rasa sekarang ni aku masak maggi sebijik macam beliau. Mana tumpahnya kuah kalau bukan ke maggi. Love u dad!!!

*nama abah aku Wan Mohamad Noor, no wonder la aku cakap dia chef wan ;D

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...