nuffnang ads

Dec 26, 2010

5 sifat kebodohan diri.

berikut ialah senarai kebodohan aku:

aku paling bodoh sekali tentang meminta minta. tiga semester di lendu tak pernah aku telefon parents semata mata, "mak, nak duit nak beli tu. " abah, duit da habis, tolong bank in." sama sekali tak pernah. biarlah susah sakit kita yg rasa sendiri. nak apa apa usaha sendiri.

aku paling bodoh sekali tentang marah. biar perit mana aku simpan, even dah sah sah kau kutuk aku depan depan mata, aku dungu, diam, senyum seolah tiada apa apa. dan bila aku marah, seumur hidup aku menyesal dengan marah tu tadi. sungguh.

aku paling bodoh sekali tentang memaafkan. macam mana pon salah orang aku senang memaafkan. niat untuk berdendam, tarik muka atau lawan balik memang aku tak pernah amalkan.

aku paling bodoh sekali tentang berkorban. kau tak suka cara aku? aku pergi. kau nak dia? kau ambil. sebab aku tak pernah fikir kebahagiaan diri sendiri, tengok orang sekeliling aku bahagia tu dah cukup.

dan aku paling bodoh sekali tentang mengadu. sedih ni, kecewa ni tak pernah menyusahkan orang lain. tapi mana mana manusia yang pernah aku mengadu, pernah aku luahkan sedikit rasa ini, kalian sangat istimewa.

aku bukan nak mengangkat konon aku lah rasul, aku lah malaikat, aku lah dewa, aku cuma manusia bodoh. cukup bodoh. kalau badan ni lutsinar nescaya kau boleh tengok hati aku, betapa remuk, renyuk, hidup hanya atas ehsan tuhan semata mata.

aku manusia biasa, ada perasaan yg kadang mati disebabkan keadaan.

buruk sebenarnya lelaki kalau menangis


2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...