nuffnang ads

Dec 7, 2010

target

aku ni dah besar rupanya. dah cukup besar untuk fikir pasal masa depan. tahun depan umur wan mohamad shaharudin akan genap 20 tahun, tak ada lagi belas belas so dalam kepala otak ni dah fikir macam macam pasal masa depan. apa kerja yg sesuai untuk aku nanti, rumah jenis apa patut aku beli, patut ke aku pakai proton inspira atau mercedes je, and yang sangat paling penting siapa jodoh aku nanti. oh time tu lisa surihani dah tua, aku takkan tunggu dia lagi. -..-

fikir punya fikir aku dah tetapkan target yg wajib aku capai. umur ni aku kena dapatkan ni, umur ni aku kena dapatkan tu, serius! aku tak nak jadi loser.

study punya study insyallah pada umur 23 tahun aku kena selesaikan semua, tak boleh repeat paper or apa apa jela yg sewaktu dengan nya. MASA memang kejam dia tak pernah kesiankan kita, merayu lah sampai air mata darah sekali pun, yg lepas tetap berlalu. nak reverse balik? kau pergi duduk planet marikh, maybe kat sana boleh.

umur dah 24 kena cepat cepat cari kerja. kalau boleh aku nak buat dua kerja sekaligus, 1 kerja tetap 1 lagi bisnes mayb. susah? okay sekadar nk recall balik, dulu umur 15 tahun lepas pmr aku jadi pak guard dekat kondominium, 12 jam kerja dapatlah rm30, kerja memang senang tercongok macam tunggu durian jatuh. umur 16 tahun masa cuti sekolah tu aku kerja dengan pakcik aku, tercegat kat tengah tengah panas angkat tu angkat ni ketuk tu ketuk ni, kerja apa? buruh binaan! selang berapa hari lepas paper spm habis aku terus cari kerja, kali ni cashier dekat carrefour sampai la sekarang even study aku buat part time. susah lagi ke? melayu jangan lembik sangat boleh tak?

umur 25 dan keatas hidup dah bertambah rumit. so guys jom pasang target dalam hidup kita! yg mana tengah mimpi tu bangun pls. usaha dulu lepas tu baru boleh tawakal.

aku tak sentuh lagi pasal jodoh and apa yg aku nak sumbangkan pada mak bapa. bersambung...........

*okay esok, lusa dan tulat aku kerja! jangan lupa rindu :)


3 comments:

  1. wow,,bagus2,,,,anak muda yg mempunyai wawasan,,,,
    gud luck!!yg part lisa surihani 2 x bley blah,,haha,,,xnk la umo 20,,,kalau bley nk jadi TEENAGERS je,,haha

    ReplyDelete
  2. perh..terasa setepek kena kat muka beb bila baca
    "melayu skrg jgnlembik sgt" tu..huhu

    ye2..next cuti sem berazam utk bekerja..hehe

    http://kuatmerayau.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. haha..tapi lisa da ade farid kamil,kau nk muda je? makan jamu! haha

    haziq: bagus! jom kerja smbil2 merayau

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...