nuffnang ads

Dec 22, 2010

harap akan esok

bila adik tinggikan suara dengan mak, cepat aku cantas
"kau dah besar sangat nk lawan ckp orang tua?"

bila mak suruh beli itu ini tapi adik malas, aku tegur
"pergi la kejap bukan jauh pon, jangan jadi pemalas sangat boleh tak?"

bila adik mintak macam macam pada mak, aku jawab
"ye nanti ada duit lebih orang belikan la, cuba bersyukur dengan apa yang ada sekarang, faham?"

dan bila adik buat muka, aku senyum
"kalau kita ni kaya, kita takkan rasa semua ni, esok lusa mungkin hari kita."

bahu aku mula berat
kadang hati tak larat
tapi bila fikit akibat
aku kena kuat


3 comments:

  1. aku pnh kena maki n sound tepek ngn abg aku sbb duit belanja skolah menengah aku jauh giler beza dgn dia.. (T.T)

    ReplyDelete
  2. haziq: haha dulu kecik kecik memang kita pon macam ni kot..da besar ni baru sedar..

    waeda: thanx! :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...